Cyfrowa szkoła - cyfrowa rewolucja?

Cyfrowa szkoła - cyfrowa rewolucja?

Magazyn / Aktualności

Współczesny rozwój technologii sprawił, że coraz trudniej wyobrazić sobie życie bez niej. Ułatwia ona naszą pracę, urozmaica rozrywkę i dostarcza całego wachlarza możliwości komunikacyjnych. Technologia zagościła już na dobre w większości sfer naszego życia, co zdecydowanie przyspieszyło proces cyfryzacji społeczeństwa.

-

Uległy jej relacje interpersonalne, wpłynęła na nasz sposób spędzania czasu, z jednej strony pozwalając nam go zaoszczędzić, ale z drugiej zaczęła „pożerać” go coraz więcej. Szybciej i łatwiej przecież znaleźć to, czego szukamy w sieci. Tyle tylko, że liczba treści, które napotykamy podczas „surfowania” dostarcza nam gigantycznej porcji danych. Musieliśmy nauczyć się filtrowania treści po to, żeby wyodrębnić tylko to, co naprawdę nas interesuje.

Dokładnie na takiej samej zasadzie zaczęła kiełkować w naszym kraju idea cyfrowej szkoły. Z jednej strony faktycznie udostępnienie e-podręczników jest udogodnieniem. Rzeczywiście pozwala to uniknąć przymusu dźwigania całej sterty podręczników i zastąpić je cyfrowymi wersjami na tablecie czy komputerze. Z drugiej strony problem selekcjonowania treści nie znika. Podręczniki w wersji cyfrowej pozostają pod względem liczby danych zwykłymi podręcznikami okraszonymi kilkoma mniej lub bardziej interaktywnymi dodatkami. Oczywiście uczniowie dysponując sprzętem elektronicznym na pewno „zapieją” z radości, bo dzięki niemu nauka stanie się odrobinę bardziej atrakcyjna.

Mimo ułatwień, jakie zapewnia sprzęt elektroniczny, jest on ciągle jedynie nośnikiem danych. Problem cyfrowej rewolucji w szkołach nie jest związany z urządzeniami, ale właśnie z treścią. Uczniowie, którzy na co dzień mają dostęp do całych zasobów internetu, są przyzwyczajeni do łatwego i szybkiego dostępu do wybranych treści. Ich obecność w sieci obraca się wokół portali społecznościowych i rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb. Właśnie dlatego świat uczniów potrzebuje czegoś nowego, co zostało stworzone dla nich i przez nich samych.

Kluczem do stworzenia nowoczesnego narzędzia do nauki jest zrozumienie potrzeb i sposobu myślenia młodych ludzi. Czego oczekują po innowacyjnej platformie edukacyjnej? Naszym zdaniem powinno być to cyfrowe narzędzie pozwalające zaplanować proces uczenia się, zdobyć potrzebną, sprawdzoną wiedzę w prostej a zarazem atrakcyjnej formie i... pomyśleć o tym jak spędzić czas wolny. Z perspektywy marketingowej byłaby to mała rewolucja. Tego rodzaju rozwiązanie to zupełnie nowy kanał komunikacyjny, umożliwiający dotarcie do ściśle sprecyzowanych grup docelowych. Dodając do tego możliwość sponsorowania treści trafiających do zasobów wiedzy, marki mogłyby „podpisać się” pod ideą wspierania polskiej edukacji. Kid & Young zdecydowało się dostarczyć właśnie takie narzędzie do nauki. Aktualnie wspólnie z uczniami z całej Polski tworzymy platformę iWiesz, która naszym zdaniem będzie rewolucyjnym rozwiązaniem zarówno dla dzieci, jak i dla marek.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?