wp - grudzien 2016

Hypermedia Isobar rekrutuje w nietypowy sposób

Brief.pl / Inspiracje

Agencja Hypermedia Isobar przygotowała pionierski projekt rekrutacyjny, który pozwolił potencjalnym pracownikom na zapoznanie się z atmosferą pracy w firmie bez potrzeby odchodzenia od komputera. Przez kilka dni możliwe było zwiedzanie agencji przy użyciu zdalnie sterowanego łazika Isobar Explorer, który został zbudowany od podstaw na potrzeby akcji.

-

Cele i założenia

Pomimo obserwowanego od paru lat spowolnienia gospodarczego i stosunkowo wysokiego bezrobocia, firmy z branży mediów i technologii nadal szybko się rozwijają i potrzebują nowych pracowników. Chcąc przyciągnąć najlepszych pracowników, coraz częściej wychodzą one z inicjatywą i podejmują działania mające zwrócić uwagę najlepszych na rynku. W związku z tym także Hypermedia Isobar zdecydowało się na przygotowanie akcji, która pozwoli wszystkim zainteresowanym podejrzeć pracę agencji od kuchni i poznać atmosferę panującą w firmie. Inspiratorom akcji zależało na tym, aby odwiedzających zarazić zamiłowaniem do reklamy, a także zachęcić ich do dołączenia do zespołu Hypermedia Isobar.

Podczas poszukiwań odpowiedniego rozwiązania ustalono, że osoby, do których chciano dotrzeć mają mało czasu i po prostu nie będą zainteresowane, lub też po prostu nie będą w stanie wziąć udziału w tradycyjnych dniach otwartych. Pewne było jednak, że grupa docelowa bardzo dużo czasu spędza korzystając z intenetu. W ten sposób narodziła się koncepcja akcji Isobar Explorer, pozwalająca ludziom zwiedzać biuro agencji zdalnie, bez potrzeby wstawania od komputera.

„Łazik” to nie tylko wewnętrzy projekt rekrutacyjny, ale pilotażowe rozwiązanie, które docelowo ma przyczynić się do ułatwienia zdobywania pracy przez młodych ludzi. Agencja zdecydowała się na przetestowanie projektu najpierw na sobie. Natomiast docelowo będzie on oferowany jako kompletne rozwiązanie dla wszystkich zainteresowanych firm zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Proces i realizacja

Isobar Explorer to od początku do końca dzieło zespołu Hypermedia Isobar. Po stronie agencji był pomysł, zaprojektowanie i konstrukcja pojazdu oraz realizacja internetowej części projektu. Z zewnętrznej pomocy skorzystano jedynie podczas tworzenia obudowy łazika.

Pojazd zbudowany na potrzeby akcji nie tylko przesyłał obraz z kamery, ale także umożliwiał rozmowę. Dzięki temu osoby kierujące łazikiem, mogły nie tylko obserwować to co się dzieje w biurze, ale także zaczepić mijanych pracowników, którzy na ekranie dołączonym do łazika widzieli ich twarz. Dodatkowo osoby czekające w kolejce mogły podglądać na bieżąco co dzieje się z łazikiem.

Wśród technologii wykorzystanych w Isobar Explorerze warto wymienić:

  • zdalne sterowanie online – operator sterował pojazdem poprzez interfejs na stronie internetowej. Mógł w tym celu korzystać z myszki, klawiatury lub ekranu dotykowego. Dostępna była również aplikacja na iPada.

  • sensory zbliżeniowe – wykrywające przeszkody w pobliżu łazika. Urządzenie było także wyposażone w sensory koloru żółtego, które reagowały na ograniczającą trasę żółtą taśmę.

  • streaming audio i wideo w obu kierunkach – operator „łazika” nie tylko widział i słyszał to co się działo wokół łazika, ale także mógł rozmawiać z napotkanymi pracownikami agencji.

Na kilka dni przed rozpoczęciem akcji urządzenie udostępniono dziennikarzom, którzy mogli pojeździć po biurze Hypermedia Isobar i zobaczyć jak pracuje agencja. Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem mediów, a pracownicy starali się w kreatywny sposób nawiązywać kontakt z poszczególnymi dziennikarzami. Następnie w dniach 12-14 sierpnia już wszystkie osoby odwiedzające stronę isobarexplorer.com mogły wcielić się w rolę operatora łazika i przejechać się po biurze Hypermedia Isobar oraz poznać pracowników agencji, którzy często sami zaczepiali operatora. Zainteresowanie akcją było tak duże, że w kolejce do jazdy „łazikiem” czekało czasem nawet 50 osób!

Akcji towarzyszyła rekrutacja prowadzona na portalu Pracuj.pl. W jej ramach zamieszczone zostało ogłoszenie o pracę, w którym informowano, iż poszukiwany jest operator łazika. Za pomocą ogłoszenia można było przesłać swoje CV, ale także przejść na stronę która umożliwiała sterowanie łazikiem.

Rezultaty

Projekt Isobar Explorer spotkał się z dużym zainteresowaniem mediów i osiągnął również postawione mu cele w zakresie HR. Dzięki partnerstwu z portalem Pracuj.pl, na którym ukazało się niecodzienne ogłoszenie informujące o oferowanym stanowisku dla operatora łazika, a także dzięki przeprowadzonym działaniom PR udało się dotrzeć do grupy docelowej, na którą składali się potencjalni pracownicy, klienci, partnerzy oraz przedstawiciele branży.

Isobar Explorer to przykład realizacji misji Hypermedia Isobar polegającej na tworzeniu opowieści wzbogaconych dzięki technologii i mediom. Projekt rekrutacyjny wykorzystany został do przedstawienia historii, w której firma opowiedziała o sobie i swojej pracy, a technologia pozwoliła zaangażować odbiorców i dać im okazję „zwiedzić” agencję i poczuć klimat pracy w niej. Na własnym przykładzie firma pokazała, że rekrutacja nie musi być nudna, a praca w niej pozwala na uczestnictwo w innowacyjnych projektach i realizację zawodowych marzeń.

Ten innowacyjny projekt HR-owy wpisał się na listę ciekawych inicjatyw przygotowywanych przez pracodawców, pokazując w jaki sposób można nawiązywać kontakt z potencjalnymi pracownikami. Zdalna obecność w potencjalnym miejscu pracy, łatwość z jaką można przyjrzeć się funkcjonowaniu firmy z dowolnego miejsca, możliwość poznania kilku firm w ciągu jednego dnia, prowadzą do przyspieszenia procesu poszukiwania pracy, szczególnie wśród ludzi młodych.

Projekty, takiej jak Isobar Explorer, są w stanie w perspektywie kilku lat wpłynąć na sposoby rekrutacji i spowodować fundamentalne zmiany w procesie poszukiwania pracy, który przyspieszy i ułatwi wielu ludziom znajdowanie zatrudnienia. Pionierska akcja Hypermedia Isobar udowodniła, że oferuje olbrzymi potencjał dla pracodawców, czego potwierdzeniem jest chociażby zebranie aż 345 aplikacji rekrutacyjnych w zaledwie kilka dni trwania akcji.

Pozytywny wydźwięk projektu oddają także opinie mediów:

‘’Sama platforma i nietypowy łazik w przyszłości może także stać się produktem, oferowanym innym pracodawcom, chcącym posiadać unikalne narzędzie oraz dodawać wartość do całego procesu rekrutacyjnego.’’ (mediafeed.pl)

‘’Projekt zakładał przyciągnięcie w innowacyjny sposób potencjalnych pracowników, którzy mogą nie pojawić się na tradycyjnych dniach otwartych. Moim zdaniem wyśmienicie spełnił tą funkcję, a co najważniejsze nie zakłócił normalnego funkcjonowania pracy agencji.’’(Antyweb.pl)

‘’Agencja stwarza nową jakość na polskim rynku rekrutacji’’ (Mediarun.pl)

 

Projekt Isobar Explorer w liczbach:

  • 7 690 unikatowych użytkowników odwiedziło stronę isobarexplorer.pl

  • 6 minut spędził średnio użytkownik na stronie

  • 2000 wyświetleń wideo case study agencji umieszczonych na stronie

  • 300 osób łącznie przejechało się łazikiem

  • 345 aplikacji rekrutacyjnych zgłoszono w trakcie trwania akcji

  • 60 osób liczyła najdłuższa kolejka do jazdy łazikiem

  • 6,5 kilometrów przejechał łazik

  • 28,5 tys. linii kodu miało oprogramowanie stworzone na potrzeby akcji

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.