W Polsce jest dobry klimat dla reinwestycji

W Polsce jest dobry klimat dla reinwestycji

Brief for Poland / Aktualności

W Polsce poziom reinwestycji jest ponad trzykrotnie wyższy niż średnia europejska - takie wnioski przedstawiono podczas konferencji Reinwestycje w Polsce - tworzenie dobrego klimatu i warunków sprzyjających dalszemu rozwojowi międzynarodowych firm obecnych w Polsce.

-

Spotkanie odbyło się 10 września z udziałem przedstawicieli Amerykańskiej Izby Handlowej, PM Group oraz PAIiIZ.

- W 2011 roku firmy zagraniczne działające w Polsce zareinwestowały 36 proc. swoich zysków, podczas gdy w Europie poziom reinwestycji wynosił zaledwie 11 proc. Co więcej, odsetek reinwestycji zagranicznego kapitału w Polsce jest wyższy niż średnia światowa. Aż 78 prowadzonych przez PAIiIZ w latach 2010-2013 to reinwestycje. Stanowiły one 41 proc. wszystkich projektów, a ich wartość sięga 2,3 mld euro - podkreślała Anna Polak-Kocińska, wiceprezes PAIiIZ. Zaznaczyła ona również, że  bezpośrednie inwestycje zagraniczne w naszym kraju są w dużej mierze finansowane z reinwestowanych zysków.

Inwestorzy cenią sobie szybsze procedury, niższe koszty, wyeliminowanie ryzyka związanego z wchodzeniem na nowy rynek oraz możliwość wykorzystania już istniejącej sieci współpracy. -  Projekty reinwestycyjne takich firm jak:   Mondelez International, 3M, P&G niejednokrotnie przekraczają wstępnie zakładane nakłady inwestycyjne i wartość inwestycji typu greenfield firm dopiero wchodzących do Polski - powiedział Con Murphy, dyrektor zarządzający PM Group. - Stanowią one ogromną wartość dodaną dla rozwoju poszczególnych  regionów i Polski i dlatego warto z różnych stron wspierać rozwój koncernów już obecnych w naszym kraju i oferować im pomoc odpowiednią do rozmiaru poszczególnych kosztów reinwestycji - dodał Murphy.

Jak wynika z sondażu Amerykańskiej Izby Handlowej, dotyczącego klimatu dla reinwestycji, koncerny amerykańskie podejmując decyzję o rozszerzeniu swojej działalności w Polsce kierują  się  następującymi czynnikami: dostępem dobrze wykwalifikowanej kadry, doskonałą lokalizacją Polski, atrakcyjnymi kosztami prowadzenia działalności, sprzyjającym  klimatem inwestycyjnym, rozmiarem  rynku wewnętrznego oraz wsparciem oferowanym przez Państwo i władze lokalne.

- Rozwijanie swojej obecności w kraju goszczącym firmy zagraniczne jest, więc najlepszym potwierdzeniem  jego  atrakcyjność  inwestycyjnej.  Inwestor, który jest w danym kraju, nie tylko sam się rozwija i jest źródłem nowych inwestycji, ale co najważniejsze pociąga za sobą swoich poddostawców,  podwykonawców,  kooperuje  bardzo  intensywnie  z  lokalnymi firmami.  Dlatego  też  znaczenie  reinwestycji  jest  tak  bardzo istotne - podsumowała   swoje   wystąpienie   Iwona  Chojnowska-Haponik,  dyrektor departamentu inwestycji Zzagranicznych PAIiIZ.

::

Źródło: PAIiIZ

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.