wp - grudzien 2016

W Polsce jest dobry klimat dla reinwestycji

W Polsce jest dobry klimat dla reinwestycji

Brief for Poland / Aktualności

W Polsce poziom reinwestycji jest ponad trzykrotnie wyższy niż średnia europejska - takie wnioski przedstawiono podczas konferencji Reinwestycje w Polsce - tworzenie dobrego klimatu i warunków sprzyjających dalszemu rozwojowi międzynarodowych firm obecnych w Polsce.

-

Spotkanie odbyło się 10 września z udziałem przedstawicieli Amerykańskiej Izby Handlowej, PM Group oraz PAIiIZ.

- W 2011 roku firmy zagraniczne działające w Polsce zareinwestowały 36 proc. swoich zysków, podczas gdy w Europie poziom reinwestycji wynosił zaledwie 11 proc. Co więcej, odsetek reinwestycji zagranicznego kapitału w Polsce jest wyższy niż średnia światowa. Aż 78 prowadzonych przez PAIiIZ w latach 2010-2013 to reinwestycje. Stanowiły one 41 proc. wszystkich projektów, a ich wartość sięga 2,3 mld euro - podkreślała Anna Polak-Kocińska, wiceprezes PAIiIZ. Zaznaczyła ona również, że  bezpośrednie inwestycje zagraniczne w naszym kraju są w dużej mierze finansowane z reinwestowanych zysków.

Inwestorzy cenią sobie szybsze procedury, niższe koszty, wyeliminowanie ryzyka związanego z wchodzeniem na nowy rynek oraz możliwość wykorzystania już istniejącej sieci współpracy. -  Projekty reinwestycyjne takich firm jak:   Mondelez International, 3M, P&G niejednokrotnie przekraczają wstępnie zakładane nakłady inwestycyjne i wartość inwestycji typu greenfield firm dopiero wchodzących do Polski - powiedział Con Murphy, dyrektor zarządzający PM Group. - Stanowią one ogromną wartość dodaną dla rozwoju poszczególnych  regionów i Polski i dlatego warto z różnych stron wspierać rozwój koncernów już obecnych w naszym kraju i oferować im pomoc odpowiednią do rozmiaru poszczególnych kosztów reinwestycji - dodał Murphy.

Jak wynika z sondażu Amerykańskiej Izby Handlowej, dotyczącego klimatu dla reinwestycji, koncerny amerykańskie podejmując decyzję o rozszerzeniu swojej działalności w Polsce kierują  się  następującymi czynnikami: dostępem dobrze wykwalifikowanej kadry, doskonałą lokalizacją Polski, atrakcyjnymi kosztami prowadzenia działalności, sprzyjającym  klimatem inwestycyjnym, rozmiarem  rynku wewnętrznego oraz wsparciem oferowanym przez Państwo i władze lokalne.

- Rozwijanie swojej obecności w kraju goszczącym firmy zagraniczne jest, więc najlepszym potwierdzeniem  jego  atrakcyjność  inwestycyjnej.  Inwestor, który jest w danym kraju, nie tylko sam się rozwija i jest źródłem nowych inwestycji, ale co najważniejsze pociąga za sobą swoich poddostawców,  podwykonawców,  kooperuje  bardzo  intensywnie  z  lokalnymi firmami.  Dlatego  też  znaczenie  reinwestycji  jest  tak  bardzo istotne - podsumowała   swoje   wystąpienie   Iwona  Chojnowska-Haponik,  dyrektor departamentu inwestycji Zzagranicznych PAIiIZ.

::

Źródło: PAIiIZ

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.