Blogosfera i internauci zjednoczeni dla dzieci w Polsce

Blogosfera i internauci zjednoczeni dla dzieci w Polsce

Brief.pl / Inspiracje

W ostatni weekend 50 czołowych blogerów kulinarnych zamanifestowało swoje poparcie dla idei walki z niedożywieniem wśród dzieci. W Polsce wciąż jest ponad 160 tys. dzieci, które cierpią z powodu niedożywienia.

-

Jednym z najczęściej zamieszczanych zdjęć w internecie w ostatni weekend była fotografia pustego talerzyka – sugestywnego symbolu tego, co każdego dnia pojawia się na stołach ponad 160 tys. uczniów szkół podstawowych. Ponad 50 blogerów kulinarnych postanowiło wyrazić poparcie dla idei Podziel się Posiłkiem – walki z niedożywieniem dzieci, zamieszczając pusty talerzyk na swoich blogach, stronach internetowych i profilach na Facebooku.

Społeczność internetowa bardzo szybko i licznie podążyła za m.in.: Kotlet.tv, zajadam.pl, smakuje.blox.pl, malacukierenka.pl, gotowaniecieszy.blox.pl, najsmaczniejsze.pl i wieloma innymi blogerami publikującymi przepisy oraz porady kulinarne. Szacuje się, że liczba osób czytających najpopularniejsze blogi tego rodzaju sięga w Polsce 12 mln co jest porównywalne z zasięgiem dzienników prasowych (Źródło: Ariadna, Blogerzy w Polsce 2013).

Szacuje się, że obecnie blogerzy są źródłem informacji nawet dla około 70 proc. internautów, stąd tym bardziej cieszy nas, że tak licznie zamanifestowali poparcie idei programu Podziel się Posiłkiem. – mówi Przemek Pohrybieniuk, dyrektor ds. relacji zewnętrznych i zrównoważonego Rozwoju, Danone.

Jak pomóc niedożywionym dzieciom?

Dzięki Programowi Podziel się Posiłkiem firmy Danone pomaganie stało się niezwykle proste dla każdego. Aby włączyć się w działania na rzecz potrzebujących dzieci wystarczy w okresie od września do końca października br. kupić jogurty Danone oznaczone logiem programu – talerzykiem PsP. Część zysku z ich sprzedaży zostanie przekazana na ufundowanie posiłków niedożywionym dzieciom. Im więcej produktów kupimy, tym więcej posiłków trafi do najbardziej potrzebujących dzieci w całej Polsce do końca obecnego roku szkolnego.

Policz z nami posiłki

We wrześniu i październiku br. w sklepach na terenie całego kraju znajdziemy specjalne liczniki pokazujące aktualną liczbę ufundowanych posiłków. Dzięki nim każdy z nas będzie mógł na własne oczy przekonać się, że im więcej jogurtów Danone oznaczonych logo ”Podziel się Posiłkiem” trafi do naszych domów, tym więcej dzieci dostanie posiłki.

O programie Podziel się Posiłkiem

Od 10 lat Program Podziel się Posiłkiem firmy Danone realizuje misję zmniejszenia poziomu niedożywienia wśród dzieci. Do tej pory udało się nam przekazać 13 mln posiłków najmłodszym Polakom z całego kraju. Możliwe było to dzięki zaangażowaniu konsumentów, mediów i organizacji społecznych oraz różnorodnym działaniom tj.:

  1. Sprzedaż produktów z logo Programu, z których część zysku przeznaczana jest na posiłki,

  2. Ogólnopolska Zbiórka Żywności Podziel się Posiłkiem,

  3. Program Dożywiania – Danone Podziel się Posiłkiem.

Ten rok to kolejne wyzwanie dla nas wszystkich – razem ufundujmy kolejny milion posiłków!

Oprócz wymiernych wyników (posiłków dla dzieci), program realizuje również cele edukacyjne i społeczne, przyczynia się do budowania świadomości społecznej na temat problemu niedożywienia dzieci oraz aktywizuje lokalnych liderów i organizacje do podejmowania działania na rzecz rozwiązania tego problemu.


Jak się zaangażować? Bądź na bieżąco dzięki profilowi Podziel się Posiłkiem na Facebooku: www.facebook.com/podzielsieposilkiem. Więcej informacji o Programie Podziel się Posiłkiem znajdziesz na stronie internetowej www.podzielsieposilkiem.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.