Dwa nowe iPhone'y

Dwa nowe iPhone'y

Brief.pl / Technologie

To historyczny moment - Apple po raz pierwszy pokazało jednocześnie dwa nowe smartfony. 20 września trafią do sprzedaży iPhone 5S i iPhone 5C.

-

Oba nowe iPhone’y to następcy iPhone’a 5. iPhone 5S wyglądem bardzo przypomina “piątkę”, z pewnymi wyjątkami. M. in. ma zupełnie nowy przycisk “Home”, w który został wbudowany czytnik linii papilarnych. Jest też dostępny w nowych kolorach: czarnym, szarym i złotym.

iPhone 5S został też wyposażony w nowy procesor. A7 jest pierwszym na świecie moblinym procesorem 64-bitowym, co ma sprawić, że będzie on 40-krotnie szybszy od procesora pierwszego iPhoner’a. Oprócz tego, 5S został wyposażony w M7, czyli “koprocesor”; który odpowiada za monitoring ruchu i funkcji życiowych użytkowników nowego smartfona Apple.

5S ma również nowy aparat, który m. in. pozwala na filmowanie w zwolnionym tempie, ma sprawny autofocus oraz lepiej odwzorowuje kolory.

Ekran iPhone’a 5S, stworzony w technologii Retina, ma przekątną wynoszącą 4 cale oraz rozdzielczość 1136 na 640 pikseli, co daje nasycenie wynoszące 326 ppi. W taki sam ekran został wyposażony kolejny nowy smartfon Apple - iPhone 5C.

5C to zupełna nowość w portfolio produktów giganta z Cupertino. To pierwszy telefon Apple, który ma plastikową obudowę dostępną w tylu kolorach. IPhone 5C będzie dostępny w pięciu różnych wersjach kolorystycznych. Stąd też jego nazwa - C jak Colorful. Oprócz różnych wersji obudowy, 5C będzie także sprzedawany z różnymi gumowi, “dziurkowanymi” nakładkami.

Plastikowy iPhone został wyposażony w procesor A6, czyli taki sam jak w iPhonie 5.

iPhone 5C jest oczekiwanym tańszym iPhonem. Przy dwuletnim kontrakcie u amerykańskich operatorów wersja 16GB będzie kosztowała 99 dol. iPhone 5C bez zobowiązania ma kosztować 549 dol., czyli w Polsce może kosztować ok. 2300 zł. iPhone 5S natomiast w wersji 16GB i umową z operatorem będzie kosztował 199 dol. Co ciekawe, iPhone 4S 8GB w Stanach Zjednoczonych będzie darmowy przy dwuletnim zobowiązaniu. W trakcie konferencji nie wspomniano nic o obecnych cenach i sposobach dystrybucji iPhone’a 5.

Oba nowe smartfony Apple będą działały pod iOS 7, czyli najnowszą wersją systemu mobilnego firmy z Cupertino. Nowy iOS będzie dostępny dla wszystkich użytkowników iPhone’ów nowszych niż IPhone 3GS od 18 września.

Co dzisiejsza konferencja oznacza dla Apple? Przede wszystkim znaczącą zmianę modelu biznesowego. Jak do tej pory, gigant z Cupertino w swoim portfolio miał jedynie jednego flagowego smartfona. Długo też bronił się przed wprowadzeniem telefonu z kolorową plastikową obudową, ale presja innych producentów okazała się silniejsza.

Czy plastikowy iPhone będzie się dobrze sprzedawał? Zapewne tak, bo jest odpowiedzią na konkretną potrzebę użytkowników, czyli daleko posuniętą personalizację.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.