Miasta w serialach (raport)

Miasta w serialach (raport)

Brief for Poland / Aktualności

Press-Service Monitoring Mediów sprawdził, które seriale emitowane w okresie od stycznia do czerwca br. miały największą wartość medialną dla miast. Okazuje się, że serialową szansę na promocję w mediach najlepiej wykorzystały Sandomierz, Łódź i Warszawa.

-

Sandomierz, Łódź i Warszawa na podium
Z podsumowania liczby publikacji na temat miast w kontekście telewizyjnych produkcji wynika, że serialową szansę na promocję w mediach najlepiej wykorzystał Sandomierz. Nazwę miasta wymieniono aż w 592 publikacjach na temat „Ojca Mateusza”. Miejscowość przywoływano najczęściej spośród wszystkich analizowanych miast zarówno w prasie (137), jak i internecie (429).

O blisko 200 informacji mniej dotyczyło drugiej w zestawieniu Łodzi w związku z „Komisarzem Alexem”. Miasto gościło za to najczęściej ze wszystkich na antenie radiowej – 9 informacji. Łódź okazała się bezkonkurencyjna w dotarciu publikacji – z informacjami na jej temat w związku z serialem, które ukazały się w prasie i internecie, mogło zetknąć się nawet ponad 227 mln. odbiorców.

Trzecie miejsce zajęła Warszawa, wymieniana w kontekście „Rodzinki.pl”, z wynikiem 330 publikacji. Co ciekawe, stolica odnotowała jednocześnie najwięcej ze wszystkich miast informacji w social media – 98 w odniesieniu do tego serialu i 123 ogółem. W prasie Warszawa obecna była najczęściej w związku z „Barwami szczęścia” (91), a w internecie – z „Anną German” (249). Produkcja o polskiej piosenkarce i kompozytorce przyniosła stolicy także miejsce tuż za podium i kolejnych 326 informacji.

Sandomierzem częściej interesowały się media regionalne.
Publikacje w źródłach o takim zasięgu stanowiły ponad 55 proc. wszystkich doniesień na temat miasta. Szczególnie dużo uwagi poświęciły mu: echodnia.eu, kielce.gazeta.pl, „Echo Dnia”, „Echo Dnia – Podkarpacie” i radio.kielce.pl.

W niewielkim stopniu poza media regionalne przedostały się natomiast informacje o miastach występujących w serialu „Prawo Agaty”: Bydgoszczy, Nowym Sączu i Krynicy Zdrój. Więcej publikacji w regionach odnotowały również Bydgoszcz w związku z serialem „Lekarze” oraz Wrocław i Tychy, występujące w „Głębokiej Wodzie”.

Ranczo
Zyskują nie tylko dobrze znane, duże miasta, czego przykładem jest Jeruzal, występujący w serialu „Ranczo”. Miejscowość znalazła się na 8. miejscu w ogólnym zestawieniu, wyprzedzając popularnością m.in. takie miasta jak Warszawa, Bydgoszcz czy Kraków. O Jeruzal odnotowano najwięcej doniesień telewizyjnych, a ich ekwiwalent reklamowy wyniósł ponad 2,5 mln zł, co dało wsi 6. pozycję w podsumowaniu miejscowości pod względem wartości AVE. Blisko 75 proc. informacji odnotowano w mediach ogólnopolskich. Właśnie dzięki serialowi miejscowość zyskało rozgłos na cały kraj.
 
Okładki
Analitycy Press-Service Monitoring Mediów zbadali również wystąpienia nazw miast w kontekście seriali na okładkach gazet. Liderem jedynek został Kraków w związku z serialem „W-11 Wydział Śledczy”, o którym w omawianym okresie wspomniano na 18 pierwszych stronach.

Po 7 wystąpień dotyczyło Warszawy w kontekście „Anny German” i „Rodzinki.pl” oraz Sandomierza („Ojciec Mateusz”). Pięć odnotowała Łódź („Komisarz Alex”).

***

Metodologia badania

W badaniu uwzględniono wybrane seriale emitowane w od stycznia do czerwca 2013 roku: Anna German”, „Barwy szczęścia, „Głęboka Woda”, „Komisarz Alex”, „Lekarze”, „Linia życia”. „Na Wspólnej”, „Ojciec Mateusz”, „Prawo Agaty”, „Przepis na życie”, „Przyjaciółki”, „Ranczo”, „Rodzinka.pl”, „W-11 Wydział Śledczy”

Metoda: ilościowa analiza danych
Materiał badawczy: publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 mln serwisów i portali internetowych oraz około 100 stacji RTV z wyłączeniem ramówek programów RTV
Zakres czasowy: styczeń-czerwiec 2013 rok
Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne
Analizowane słowa kluczowe: nazwy miejscowości – Bydgoszcz, Drohiczyn, Gdynia, Jeruzal, Kraków, Krynica Zdrój, Łódź, Nowy Sącz, Sandomierz, Toruń, Warszawa, Wrocław, Tychy - we wszystkich odmianach

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.